Složení MěR KSČM v Lysé

předseda: Ing. David Kváč

místopředseda: Stanislav Ježek

členové: František Světlý

             Ing. Vladimír Dědek

             Tomáš Fišar

             Karel Hronec

Zastupitel KSČM: Ing. David Kváč

Zastupitel bezpartajní za KSČM: Ing. Petr Gregor


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Důležité odkazy:

 

 

 

 

  • KSČM Sadská

 

Lysá KSČMVolební program Lysá 2014-2018

Volební program Lysá 2014-2018

Hodnocení uplynulého volebního období 2010-2014

(13.4.2014)

 

Vážení spoluobčané!



Ve dnech 10. a 11. října 2014 proběhnou v Lysé nad Labem komunální volby, při kterých budeme opět volit 15 zastupitelů do městského zastupitelstva. MěR KSČM Vám předkládá hodnocení uplynulého volebního období, kdy na radnici vládla koalice, složená ze zástupců ODS, ČSSD, MOP, Naše Lysá a Lysá 2010.

V uplynulém volebním období měla KSČM jednoho zastupitele - Ing. Petra Gregora. Dalších 5 členů a nebo sympatizantů KSČM pracovalo ve finančním výboru, zřízeném ZM a odborných komisích, zřízených RM. Řada z Vás měla možnost se s nimi setkat při práci nebo řešení problémů města, případně číst jejich články v Listech.

Zásluhou zastupitele Ing. Petra Gregora, ale i ve spolupráci s opozičními zastupiteli se podařilo po značném úsilí prosadit anebo kladně ovlivnit realizaci řady akcí a řešit tak problémy občanů města nebo přilehlých obcí, příp. zabránit některým neefektivním rozhodnutím, resp. zmírnit jejich následky.

  • Podařilo se udržet naději na dostavbu II. etapy obchvatu města nebo výstavbu nového Domova pro seniory.

  • Byla postavena, v kritické době možnosti umístění malých dětí, modulární nová MŠ Pampeliška II.

  • Byla zpracována projektová dokumentace na rekonstrukci Muzea B. Hrozného a prosazeno její zahájení v roce 2014.

  • Podařilo se přesvědčit ve spolupráci s osadními výbory dokončení splaškové kanalizace ve Dvorcích a kanalizace a vodovodu v Byšičkách.

  • Podařilo se přesvědčit vedení města o navýšení investic do školských zařízení, kde je město zřizovatelem.

  • Realizace mnoha dalších menších akcí, jak v oblasti kultury, sportu nebo v sociálních oblastech příp. zkvalitnění podmínek pro pacienty a invalidy.



Co se za poslední 4 roky na radnici negativního událo:

Vedení města nebylo schopno, ale pravděpodobně ani nechtělo, za poslední 4 roky vytvořit odborný orgán, který by se zabýval aktualizací schváleného Strategického plánu rozvoje města, přesto, že z řad občanů se k práci na jeho zpřesnění a zkvalitnění hlásilo i několik odborníků z různých oblastí. Obdobně v sociální oblasti KSČM preferovala řešení akcí ze schváleného komunitního plánu, zejména péči o starší občany-důchodce (výstavbu domova pro seniory jako náhradu za do budoucna neprovozuschopný Domov na Zámku) a sociální bydlení pro mladé, resp. sociálně slabé občany obecně. Obojí bylo vedením města zcela ignorováno, co do té doby existovalo, bylo zprivatizováno. Někteří z členů vedení města měli i podíl na nedokončení původní investice výstavby Domova pro seniory pro svoji nekomunikativnost.

Vedení města velice zaspalo i při řešení výstavby II. etapy obchvatu. Komunikace s krajem nebyla efektivní, i když po urgencích kraj alespoň nezahájil proces zrušení územního rozhodnutí z roku 2007 a po intervenci Ing. Petra Gregora vrátil městu dokumentaci z roku 2001, takže se s ní dá dále pracovat. Připomínáme, že KSČM iniciovalo v roce 2010 petici na kraj (cca 2000 podpisů) s cílem oživit přerušený proces výstavby, kde negativní roli sehrál zejména OS Lysin a odmítavý postoj několika lyských občanů. Z iniciativy zastupitele za KSČM došlo k sepsání návrhu nové smlouvy mezi krajem a městem.

Většina zajišťovaných akcí a aktivit vedení města byla spíše propagačních, sice u někoho i populárních, ale řešící většinou pouze zlepšení podmínek pro úzké zájmové skupiny. Mezi tyto akce patřila např. i rekonstrukce nám. B. Hrozného, Zámecké cesty, která se již začíná rozpadat a části ul. Komenského, naprosto megalomanská stavba byla nová výstavba MŠ v Brandlově ulici. Stála cca 32 mil. Kč , oproti Pampelišce II za 10 mil. Kč pro stejný počet 50 dětí. Nezdařila se ani po 6 letech výstavba ve Frutě na pozemcích města (Pan starosta za ODS proklamoval ukončení v roce 2010), ani dalšího supermarketu Tesco. Vedení města původně sjednanou výstavbu na pozemcích města (bývalá Fruta) změnilo bez projednání v ZM na tzv. “senior park“. Původně šlo pouze o bytovou výstavbu.

Zástupce KSČM podpořil např. rekonstrukci hřiště u školy J.A. Komenského, komunikace v Lomu, rekonstrukci ČOV v Litoli.

V neposlední řadě je třeba zmínit dlouhodobě nepříznivý trend v efektivnosti prodeje nebo nákupu nemovitostí. Zástupce KSČM navrhl, aby v případě operací s byty v Milovicích byl vytvořen s okamžitou platností Fond pro bydlení, fond zcela účelově vázaný pouze pro bytovou výstavbu a specifickou občanskou vybavenost v souladu s prioritami Strategického plánu rozvoje města. Nikoliv, aby sloužil vedení k zalepování děr v rozpočtu, způsobených neefektivními činnostmi.

Prostřednictvím zastupitelů KSČM chceme realizovat komunální politiku otevřenou, transparentní (transparentní účet na webu, optimalizace počtu účtů, registrace smluv apod.) se zapojením občanů do tvorby rozpočtu (participativní rozpočet) a poctivou pro všechny občany města a přidružených obcí. V dalším materiálu bude uveden volební program KSČM.

© KSČM 2003 - 2014. Všechna práva vyhrazena